16. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”, – „Wykorzystanie zasobów intelektualno-emocjonalnych ucznia na lekcji”, |
Spis treści
I. Preteksty
Elżbieta Małkiewicz
Motywy poznawania świata i uczenia się w kontekście
podstawowych potrzeb dziecka 9
Anna Olszowa
II. Teksty
Alina Gabriel, Leszek Bronowicki, Andrzej Całko, Andrzej Gałęski
Jak uczniowie gimnazjum rozumieją pojęcie „ekologia” 41
Iwona Początek
Alicja Brzozowska
Jak nasz organizm wytwarza energię? 75
Katarzyna Cabanek
Słońce wytwarza i przesyła energię 99
Klaudia Medyńska
Bożena Gietler
Źródła energii w naszych domach 119
Sylwia Szczęsna-Cichoń
Renata Kowalska
Anita Pawlikowska, Barbara Wyborna
Badanie przewodnictwa elektrycznego różnych substancji 181
Danuta Lisowska, Anna Nawaleniec
Małgorzata Kepel
Jacek Terlecki
Atom, rozpuszczalnik, wartościowość 187
Dorota Stodolnik
Barbara Platis, Barbara Kulpa
Skraplanie się pary wodnej 187
Ewa Herbut, Agata Roszak, Justyna Selwocka
Barbara Dyka, Alina Murdza
Anna Chelińska, Izabella Drobnik, Joanna Grzesik, Anita Mikulska-Kobel
Jolanta Kwiecień-Wrotniewska
Poznajemy drzewa i krzewy rosnące w otoczeniu szkoły 187
Anna Świderska
Alicja Kulik
Jolanta Pater, Katarzyna Kowalczuk, Zbigniew Szczepańczyk
Anna Werba
Katarzyna Drożyńska, Jadwiga Dominiczak, Anna Jaworska
Urszula Czahajda, Joanna Grześnik, Jadwiga Herok, Mariola Feńków
Rozumienie przez uczniów matematycznego znaczenia pojęcia „kąt” 187
Jolanta Studniarek
Kinga Raczyńska, Elżbieta Wojcińska
III. Konteksty
Krystyna Sujak-Lesz, Andrzej Krajna, Mateusz Jurecki
Nauczanie fizyki w szkole dziś – czy efektywniejsze jest niż przed reformą? Notatki do diagnozy 215
Robert Pomichter