ep 2000 1

16. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”,

Zeszyt 1-2/2007

– „Wykorzystanie zasobów intelektualno-emocjonalnych ucznia na lekcji”,

s. 240.

Spis treści

Zamiast wstępu     5

I. Preteksty

Elżbieta Małkiewicz

Motywy poznawania świata i uczenia się w kontekście

podstawowych potrzeb dziecka     9

Anna Olszowa

Metody aktywizujące     25

II. Teksty

Alina Gabriel, Leszek Bronowicki, Andrzej Całko, Andrzej Gałęski

Jak uczniowie gimnazjum rozumieją pojęcie „ekologia”     41

Iwona Początek

Energia     61

Alicja Brzozowska

Jak nasz organizm wytwarza energię?     75

Katarzyna Cabanek

Słońce wytwarza i przesyła energię     99

Klaudia Medyńska

Energia Słońca     109

Bożena Gietler

Źródła energii w naszych domach     119

Sylwia Szczęsna-Cichoń

Odnawialne źródła energii     143

Renata Kowalska

Prąd elektryczny     153

Anita Pawlikowska, Barbara Wyborna

Badanie przewodnictwa elektrycznego różnych substancji     181

Danuta Lisowska, Anna Nawaleniec

Gęstość substancji     187

Małgorzata Kepel

Bezwładność     187

Jacek Terlecki

Atom, rozpuszczalnik, wartościowość     187

Dorota Stodolnik

Metal     187

Barbara Platis, Barbara Kulpa

Skraplanie się pary wodnej     187

Ewa Herbut, Agata Roszak, Justyna Selwocka

Co to jest tęcza?     187

Barbara Dyka, Alina Murdza

Dlaczego wieje wiatr?     187

Anna Chelińska, Izabella Drobnik, Joanna Grzesik, Anita Mikulska-Kobel

Skąd się biorą pory roku?     187

Jolanta Kwiecień-Wrotniewska

Poznajemy drzewa i krzewy rosnące w otoczeniu szkoły     187

Anna Świderska

Stan zdrowia i choroby     187

Alicja Kulik

Śnieżne bryły     187

Jolanta Pater, Katarzyna Kowalczuk, Zbigniew Szczepańczyk

Liczby pierwsze i złożone     187

Anna Werba

Kwadrat     187

Katarzyna Drożyńska, Jadwiga Dominiczak, Anna Jaworska

Co to jest walec?     187

Urszula Czahajda, Joanna Grześnik, Jadwiga Herok, Mariola Feńków

Rozumienie przez uczniów matematycznego znaczenia pojęcia „kąt”     187

Jolanta Studniarek

Potęgowanie     187

Kinga Raczyńska, Elżbieta Wojcińska

Algorytm     187

III. Konteksty

Krystyna Sujak-Lesz, Andrzej Krajna, Mateusz Jurecki

Nauczanie fizyki w szkole dziś – czy efektywniejsze jest niż przed reformą? Notatki do diagnozy     215

Robert Pomichter

Prezentacja działalności koła fotograficznego „Pozytyw”     215