Problemy dydaktyki fizyki
Edycja 2011, 2013, 2015, 2017
Redakcja:
Andrzej Krajna, Leszek Ryk, Krystyna Sujak-Lesz
Rada Redakcyjna:
prof. dr hab. Władysław Błasiak (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
prof. dr hab. Ewa Dębowska (Uniwersytet Wrocławski)
dr Tadeusz M. Molenda (Uniwersytet Szczeciński) – edycja 2011, 2013
prof. dr hab. Andrzej Majhofer (Uniwersytet Warszawski) – edycja 2015, 2017
dr Zygmunt Olesik (Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie) – edycja 2015, 2017
dr Jerzy Ogar (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) – edycja 2011
dr Piotr Skurski (Uniwersytet Łódzki)
prof. dr hab. Tadeusz Wibig (Uniwersytet Łódzki) – edycja 2017
dr Arkadiusz Wiśniewski (UMCS Lublin) – edycja 2011, 2013
Recenzenci:
prof. dr hab. Ryszard Cach, prof. dr hab. Adam Jezierski
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe
Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego
Zakład Nauczania Fizyki Instytutu Fizyki Doświadczalnej Uniwersytetu Wrocławskiego
Książka „Problemy dydaktyki fizyki” ma charakter naukowo-metodyczny, jest adresowana do nauczycieli fizyki i dydaktyków kształcących nauczycieli tego przedmiotu – stanowi „lustro kulturowe”, odbicie aktualnych zainteresowań naukowo-metodycznych środowiska. Chociaż poszczególne edycje są związane merytorycznie i emocjonalnie z Jesienną Szkołą „Problemy Dydaktyki Fizyki” – nie mają charakteru materiałów z konferencji.
Teksty „konferencyjne” znajdują w nich poczesne miejsce, ale łamy są otwarte również dla Autorów nie biorących czynnego udziału w obradach Szkoły, chcących się podzielić ze środowiskiem nauczycieli i dydaktykami tego przedmiotu swoimi przemyśleniami nt. nauczania fizyki i przyrody od przedszkola po studia doktoranckie.
Przedmiotem zainteresowania były:
Łącznie opublikowano 125 tekstów. Spis zawartości w załączeniu.
Poniżej zestawienie wydanych w latach 2011-2017 edycji „Problemów dydaktyki fizyki”: