Spis treści
O nową jakość w edukacji nauczycielskiej
I. Kształcenie nauczycieli w Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego
1. Prekoncepcje modelu kształcenia nauczycieli
1.3. „Kontekst” jako element wiedzy pedagogicznej nauczyciela
2.1. Kształtowanie kompetencji nauczycielskich poprzez (samo)doświadczanie
2.2. Konstruktywizm jako podstawa kształcenia nauczycieli
2.4. Profilaktyka wypalenia zawodowego
2.5. O motywacji studentów do zawodu nauczyciela
2.5.1. Cel prowadzenia badania
3. Standard kształcenia nauczycieli w Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego
4. Koncepcja psychologicznego kształcenia nauczycieli
4.1. Struktura psychologicznego kształcenia studentów — przyszłych nauczycieli
4.1.2. Zajęcia konwersatoryjno-warsztatowe
4.1.3. Zajęcia konwersatoryjno-warsztatowe po praktykach ciągłych
3.1.5. Psychologia po praktykach
4.2. Uwagi o realizacji programu
5. Koncepcja pedagogicznego kształcenia nauczycieli
5.1. Zawód nauczyciela — drogą samorozwoju. Wprowadzenie.
5.2. Student jako uczestnik konstruktywistycznej drogi rozwoju kompetencji nauczycielskich
5.3. Uwarunkowania samorozwoju
5.4. Motywacje studenta do zdobywania kwalifikacji do zawodu nauczyciela i jego oczekiwania
5.5. Student jako uczestnik i współtwórca proponowanych form i metod kształcenia
5.5.2. Zajęcia konwersatoryjno-warsztatowe
5.6. Student jako organizator własnych działań dydaktycznych
5.8. Studenci — tworzenie wspólnoty uczących się
5.9. Gotowość studenta do udzielania i przyjmowania informacji zwrotnych
5.10. Problemy doświadczane przez studenta, przygotowującego się do pełnienia roli nauczyciela
6. Koncepcja praktyk pedagogicznych a standardy kształcenia nauczycieli
6.1. Praktyki pedagogiczne a standardy kształcenia nauczycieli
6.2. Cele i zadania praktyk pedagogicznych
6.3. Korelacja zajęć bloku psychologiczno-pedagogicznego i praktyk studenckich
6.4. Realizacja zadań kształcenia psychologicznego na praktykach pedagogicznych
6.4.1. Materiały zbierane przez studentów podczas praktyk
6.5. Realizacja zadań kształcenia pedagogicznego na praktykach pedagogicznych
6.6. Organizacja pracy studenta po praktykach pedagogicznych
6.7. Działania wspomagające studenta w toku praktyk
6.8. Narzędzia wspomagające realizację praktyk - „ABC praktykanta”
7. Doskonalenie systemu kształcenia nauczycieli − plany na przyszłość
II. Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego 2000-2005
1. Pracownicy i współpracownicy Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego
3. Działalność wydawnicza i publikacje
3.3. Dorobek publikacyjny pracowników Centrum Edukacji Nauczycielskiej w latach 2000-2005
3.4. Wybrane publikacje pracowników Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego
Znaczenie ekspresji w komunikowaniu się międzyludzkim
Romantyczna zazdrość — różne ujęcia teoretyczne
Rozwój osobowy człowieka w perspektywie aksjologicznej
Perspektywa obserwatora jako narzędzie oceny własnej atrakcyjności
Andrzej Krajna, Krystyna Sujak-Lesz
Nauczanie fizyki w szkole a zmiany w obrazie świata ucznia. Perspektywy badań
Sposoby rozwiązywania problemów życiowych prowadzące do powstawania stanów pesymizmu życiowego
Poczucie odpowiedzialności w sytuacji wolności wyboru
Dylematy kształcenia nauczycieli fizyki
Zagadnienie wiedzy pozaszkolnej z dziedziny fizyki w początkowym nauczaniu przedmiotu
Wolność w doświadczeniach nauczycieli ASSA
III. Kalendarium
Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego o powołaniu Centrum Edukacji Nauczycielskiej UWr.