Zamiast wstępu
|
7
|
I.
|
|
Mirosław Sielatycki
Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej
|
13
|
Bronisława Kulka
Kształcenie dwukierunkowe nauczycieli
– możliwe skutki pozytywne i negatywne
|
23
|
Sabina Koczoń-Zurek
Profilaktyka syndromu wypalenia zawodowego w kształceniu przyszłych nauczycieli
|
29
|
Mariusz Noga
Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju pasji zawodowej przyszłych nauczycieli
|
39
|
Mirosław Frejman, Stanisława D. Frejman
Wokół zagadnień rozwijania inicjatywy dydaktycznej przyszłych nauczycieli
|
51
|
Arkadiusz Wiśniewki
Pozytywne emocje uczniów czy wzbogacanie ich wiedzy i umiejętności podstawowym celem nauczania – na przykładzie nauczania fizyki
|
57
|
Beata Dyrda
Twórcze rozwiązywanie problemów w kształceniu nauczycieli
|
67
|
Piotr Zbróg
O konieczności włączenia kształcenia komunikacji interpersonalnej w toku studiów nauczycielskich
|
77
|
Elżbieta Szumiło
Budowanie poczucia własnej wartości jako istotne działanie w strategiach radzenia sobie ze stresem
|
85
|
II.
|
|
Marian W. Wojtowicz
Problem doboru treści kształcenia psychologicznego przyszłych nauczycieli biologii na przykładzie rozwiązań stosowanych wobec studentów Uniwersytetu Łódzkiego
|
101
|
Dorota Kowalczyk
Psychologiczno-pedagogiczna edukacja kandydatów do zawodu nauczyciela w Studium Pedagogicznym UJ
|
109
|
III.
|
|
Urszula Nowacka
Przygotowanie praktyczne nauczycieli w świetle badań
|
123
|
Beata Walkiewicz
Opiekun praktyk pedagogicznych w szkole
|
133
|
Katarzyna Czerwonka
Analiza ankiety dla studentów odbywających praktyki w szkole podstawowej z przedmiotu przyroda
|
139
|
Henryk Mrowiec
Praktyka śródroczna w uniwersyteckim procesie kształcenia nauczycieli
|
147
|
Anna Florek
Rola praktyk pedagogicznych śródrocznych w kształtowaniu kompetencji zawodowych kandydatów na nauczycieli chemii
|
151
|
Józef Grochulski, Henryk Ruszczyk
Praktyki pedagogiczne w kształceniu studentów – przyszłych nauczycieli matematyki
|
157
|
Agnieszka Wojciechowska
Praktyki nauczycielskie studentów Instytutu Matematycznego Uniwersytetu Wrocławskiego
|
163
|
Maciej Fic
Rola praktyk pedagogicznych w kształceniu przyszłych nauczycieli historii (i społeczeństwa) w opinii studentów oraz nauczycieli – opiekunów praktyk
|
167
|
Mirosława Bednarzak-Libera
Wykorzystanie technologii informacyjnej w procesie przygotowania studentów do praktyki w szkole na przykładzie Instytutu Historii Akademii Podlaskiej w Siedlcach
|
173
|
IV.
|
|
Jan Rajmund Paśko
Dydaktyki przedmiotowe nośnikiem nowoczesnych rozwiązań dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów szkolnych
|
187
|
Agata Hoffmann
Kształtowanie pożądanych postaw przyszłych nauczycieli na dydaktykach przedmiotowych
|
193
|
Jadwiga Skurska, Piotr Skurski, Paweł Barczyński
Z doświadczeń kształcenia nauczycieli fizyki w Uniwersytecie Łódzkim
|
197
|
Piotr Skurski
Umiejętności zawodowe nauczycieli fizyki i prawidłowości w procesie ich kształtowania
|
203
|
Katarzyna Potyrała, Alicja Walosik
Znaczenie dydaktyki biologii w kształceniu studentów – przyszłych nauczycieli
|
213
|
Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic, Lesława Nowak
Kształcenie kompetencji podczas realizacji zajęć z dydaktyki biologii warunkiem prawidłowego przygotowania studentów do zawodu nauczyciela
|
219
|
Mariola Tracz
Rola i znaczenie dydaktyki geografii w przygotowaniu zawodowym nauczycieli geografii
|
223
|
Weronika Jaśkiewicz, Anna Jaśkiewicz-Baumann
Ujawnianie specyficznych sposobów reagowania uczniów w rozwiązywaniu zadań prowadzących do realizacji wymagań perspektywicznych na III etapie edukacji matematycznej
|
229
|
Beata Urbanowicz
Kierunki zmian treści programowych w nauczaniu historii w szkolnictwie podstawowym w Polsce w latach 1945-1980
|
237
|
Anna Glimos-Nadgórska
Zagadnienia z „Dydaktyki historii” pozostające przedmiotem szczególnego zainteresowania studentów
|
249
|
Grażyna Pańko, Joanna Zajączkowska
Złoty wiek Wawelu. Złoty wiek Rzeczypospolitej.
Zajęcia integrujące wiedzę z języka polskiego, historii, muzyki i plastyki w szkole podstawowej
|
253
|
Bogumiła Staniów
Nauczyciel bibliotekarz na miarę potrzeb nowoczesnej szkoły
– w teorii i praktyce kształcenia
|
259
|
Kazimiera Lukjan
Kreowanie nowego modelu bibliotekarza
|
271
|
Zuzanna Zbróg
Przygotowanie studentów i nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej do kształcenia u uczniów umiejętności mówienia
|
277
|