6. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”, |
Spis treści
I. Preteksty
Marta Kochan-Wójcik
Możliwości diagnozowania zachowań ucznia.
Diagnoza rozumiejąca a diagnoza etykietująca 9
Joanna Piskorz
Analiza motywów poznawania świata i uczenia się
na podstawie wybranych wzorów zachowania uczniów 19
Elżbieta Małkiewicz
Wykorzystanie wiedzy o motywach poznawania świata i uczenia się na lekcjach przyrody 29
Beata Płażewska
Specyficzne problemy z zachowaniem uczniów klas 4-6
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi 35
II. Teksty
Wiesław Mulik, Anna Kochańska, Krystyna Zazula-Sielawska
Małgorzata Mazurkiewicz, Marzenna Zadworna, Teresa Michalewska, Bożena Zalewska, Elżbieta Wdowczyk, Emilia Zielińska
Jak oszczędzać zasoby przyrody w swoim środowisku? 61
Teresa Leszko, Barbara Skrabka-Musz, Janina Witek
Barbara Bartoszewska-Bartula, Mariola Ormaniec, Maria Zawadzka
Dorota Kasprzyk, Halina Perlak, Joanna Sikora, Wiesław Chabier
Krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej 89
Jerzy Ziembiński
Lidia Kulewicz
Jak wychować zdrowo odżywiającą się młodzież? 100
III. Konteksty
Andrzej Krajna, Krystyna Sujak-Lesz
Wypowiedź uczniowska. Jak ją interpretować? 111
III Ogólnopolskim Forum Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych 118
Tamara Bogacka