ep 2000 1

6. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”,

Zeszyt 2/2002  

– „Uczeń – jaki jest nie każdy widzi”,

s. 120.

Spis treści

Zamiast wstępu     5

I. Preteksty

Marta Kochan-Wójcik

Możliwości diagnozowania zachowań ucznia.

Diagnoza rozumiejąca a diagnoza etykietująca     9

Joanna Piskorz

Analiza motywów poznawania świata i uczenia się

na podstawie wybranych wzorów zachowania uczniów     19

Elżbieta Małkiewicz

Wykorzystanie wiedzy o motywach poznawania świata i uczenia się na lekcjach przyrody     29

Beata Płażewska

Specyficzne problemy z zachowaniem uczniów klas 4-6

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi     35

II. Teksty

Wiesław Mulik, Anna Kochańska, Krystyna Zazula-Sielawska

Jakie składniki pokarmowe znajdują się w pokarmach, które spożywamy i jakie są ich wartości odżywcze?     47

Małgorzata Mazurkiewicz, Marzenna Zadworna, Teresa Michalewska, Bożena Zalewska, Elżbieta Wdowczyk, Emilia Zielińska

Jak oszczędzać zasoby przyrody w swoim środowisku?     61

Teresa Leszko, Barbara Skrabka-Musz, Janina Witek

Badamy środowisko wodne    73

Barbara Bartoszewska-Bartula, Mariola Ormaniec, Maria Zawadzka

Trzy stany skupienia wody     81

Dorota Kasprzyk, Halina Perlak, Joanna Sikora, Wiesław Chabier

Krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej     89

Jerzy Ziembiński

Budowa ciała ludzkiego     94

Lidia Kulewicz

Jak wychować zdrowo odżywiającą się młodzież?     100

III. Konteksty

Andrzej Krajna, Krystyna Sujak-Lesz

Wypowiedź uczniowska. Jak ją interpretować?     111

IV. Kronika

Informacja o

III Ogólnopolskim Forum Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych     118

Tamara Bogacka

Sprawozdanie z przebiegu konkursu przyrodniczego     119