pdf01

[3]

problemy dydaktyki fizyki

edycja 2015

 

Spis treści

Zamiast wstępu     7

I.

Wokół nowych modeli nauczania

Jerzy W. Mozrzymas

Neurodydaktyka, neurofakty i neuromity     11

II.

Cele nauczania fizyki dziś

Andrzej Krajna, Leszek Ryk, Krystyna Sujak-Lesz

Cele nauczania fizyki dziś – problem, który trzeba przemyśleć na nowo     55

Piotr Skurski

Cele i zasady nauczania fizyki dzisiaj i w najbliższej przyszłości – wybrane zagadnienia     61

Tadeusz Wibig

Cele nauczania fizyki dziś – głos w dyskusji     83

Grzegorz F. Wojewoda

Cele i zasady nauczania fizyki dziś – głos w dyskusji     89

Dobromiła Szczepaniak

Cele nauczania fizyki dziś – głos w dyskusji     93

Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Roman Rosiek, Dariusz Wcisło

Cele nauczania przedmiotów przyrodniczych     97

Jesienna dyskusja o celach nauczania fizyki w szkole...     111

(udział wzięli: Andrzej Majhofer, Leszek Ryk, Małgorzata Wysocka-Kunisz, Grażyna Sznajd, Krzysztof Gębura, Zygmunt Mazur,

Dobromiła Szczepaniak, Władysław Błasiak, Piotr Skurski)

III.

Wybrane zagadnienia z zakresu dydaktyki fizyki

Paweł Rudawy

Wpływ aktywności Słońca na klimat Ziemi     121

Josef Trna, Eva Trnova

Experiments in the Development of Gifted Students in Science     131

Andrzej Majhofer

Edukacyjny folklore     139

Joanna Gondek

Fizyka „bez wektorów” – kilka uwag     149

Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Roman Rosiek, Dariusz Wcisło, Magdalena Andrzejewska, Paweł Pęczkowski, Bożena Rożek,

Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Erazm M. Dutkiewicz, Paweł Kazubowski

Eye-tracking i jego zastosowanie w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych     175

Aldona Kubala-Kukuś, Małgorzata Wysocka-Kunisz

Zastosowanie metod eksperymentalnych fizyki współczesnej w edukacji szkolnej  193

Małgorzata Godlewska, Władysław Błasiak, Roman Rosiek, Dariusz Wcisło

Zainteresowania uczniów fizyką – wczoraj i dziś     209

Zygmunt Olesik

Praca z uczniem uzdolnionym i zainteresowanym fizyką     225

Projekty badawcze

Ewa Dębowska

Internetowe zasoby edukacyjne do nauczania/uczenia się fizyki kwantowej     243

Elżbieta Kawecka

Wokół projektu Scientix     251

Małgorzata Wysocka-Kunisz, Aldona Kubala-Kukuś

Praca z uczniem zdolnym w projekcie Fascynujący świat nauki     255

IV.

Z bibliotecznej półki

Ignacy Stępniowski

Zagadnienie języka w początkowym nauczaniu fizyki     275