Spis treści
I.
Wokół nowych modeli nauczania
Jerzy W. Mozrzymas
Neurodydaktyka, neurofakty i neuromity 11
II.
Cele nauczania fizyki dziś
Andrzej Krajna, Leszek Ryk, Krystyna Sujak-Lesz
Cele nauczania fizyki dziś – problem, który trzeba przemyśleć na nowo 55
Piotr Skurski
Cele i zasady nauczania fizyki dzisiaj i w najbliższej przyszłości – wybrane zagadnienia 61
Tadeusz Wibig
Cele nauczania fizyki dziś – głos w dyskusji 83
Grzegorz F. Wojewoda
Cele i zasady nauczania fizyki dziś – głos w dyskusji 89
Dobromiła Szczepaniak
Cele nauczania fizyki dziś – głos w dyskusji 93
Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Roman Rosiek, Dariusz Wcisło
Cele nauczania przedmiotów przyrodniczych 97
Jesienna dyskusja o celach nauczania fizyki w szkole... 111
(udział wzięli: Andrzej Majhofer, Leszek Ryk, Małgorzata Wysocka-Kunisz, Grażyna Sznajd, Krzysztof Gębura, Zygmunt Mazur,
Dobromiła Szczepaniak, Władysław Błasiak, Piotr Skurski)
III.
Wybrane zagadnienia z zakresu dydaktyki fizyki
Paweł Rudawy
Wpływ aktywności Słońca na klimat Ziemi 121
Josef Trna, Eva Trnova
Experiments in the Development of Gifted Students in Science 131
Andrzej Majhofer
Joanna Gondek
Fizyka „bez wektorów” – kilka uwag 149
Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Roman Rosiek, Dariusz Wcisło, Magdalena Andrzejewska, Paweł Pęczkowski, Bożena Rożek,
Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Erazm M. Dutkiewicz, Paweł Kazubowski
Eye-tracking i jego zastosowanie w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych 175
Aldona Kubala-Kukuś, Małgorzata Wysocka-Kunisz
Zastosowanie metod eksperymentalnych fizyki współczesnej w edukacji szkolnej 193
Małgorzata Godlewska, Władysław Błasiak, Roman Rosiek, Dariusz Wcisło
Zainteresowania uczniów fizyką – wczoraj i dziś 209
Zygmunt Olesik
Praca z uczniem uzdolnionym i zainteresowanym fizyką 225
Projekty badawcze
Ewa Dębowska
Internetowe zasoby edukacyjne do nauczania/uczenia się fizyki kwantowej 243
Elżbieta Kawecka
Małgorzata Wysocka-Kunisz, Aldona Kubala-Kukuś
Praca z uczniem zdolnym w projekcie Fascynujący świat nauki 255
IV.
Z bibliotecznej półki
Ignacy Stępniowski
Zagadnienie języka w początkowym nauczaniu fizyki 275