15. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”, |
Spis treści
I. Preteksty
Grażyna Suchanek
Elżbieta Buchcic, Anna Kozubek
Hospitacja diagnozująca na zajęciach edukacyjnych 11
Ilona Żeber-Dzikowska
Małgorzata Wysocka-Kunisz
Procedura badawcza w nauczaniu przyrody 23
Lesława Nowak, Bożena Potocka
Planowanie wynikowe w edukacji przyrodniczej 29
Ilona Żeber-Dzikowska
Anna Koźba
Przyroda w zintegrowanym nauczaniu specjalnym 43
II. Teksty
Elwira Dymarczyk
Pomiar masy ciała uczniów w wieku 11-12 lat 53
Lilianna Hoppe, Wanda Pacholec
Beata Jaromin
Zofia Kotwica
Jak zmierzyć pogodę? Scenariusz zajęć z przyrody w kl. IV 81
Grażyna Lewińska
Otacza nas hałas. Czy nasza szkoła zagrożona jest hałasem? 85
Magdalena Dróżdż-Korbyla
Analiza warunków środowiskowych najbliższej okolicy 91
Lilianna Janeczek, Ewa Przybylska
Wykorzystanie prostych technik pomiarowych do badania parametrów środowiska okolic Reptowa 109
Maria Stachowicz-Polak
Edukacja przyrodniczo-matematyczna pod chmurką – scenariusz holistycznego projektu edukacyjnego 127
Małgorzata Wierzbicka-Skarbek
Olchowskie pomniki przyrody 145
Elżbieta Stępnik
Wanda Strzelec
Śmieci wokół nas. Co z nimi zrobić? 179
Izabela Okrzesik-Frąckowiak, Roman Frąckowiak
Ruch jednostajnie prostoliniowy – scenariusz lekcji z fizyki dla klasy II 185
Agnieszka Woźnicka
Kazimierz Mikulski
III. Marginesy
O pomiarze i jakości... inaczej
Z bibliotecznej półki
Barbara Sujak-Cyrul
„Jeżeli Japończycy mogą, to dlaczego nie my – polscy nauczyciele?”
– czyli o kształtowaniu aktywnych postaw projakościowych ukierunkowanych na doskonalenie 211