pdf01

[10]

Jarmark pomysłów dydaktycznych

Notatnik nauczycieli

nie tylko przedmiotów przyrodniczych

Redakcja: Krystyna Sujak-Lesz, Leszek Ryk, Andrzej Krajna

Wrocław 2008

ISBN 978-83-7432-376-5

Redaktor prowadzący: Andrzej Krajna

Współpraca: Iwona Chmaj, Sandra Dylewska

Recenzenci: dr Krystyna Chmieleńska, dr Anna Dębicka

Wydawca: Oficyna Wydawnicza ATUT - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Centrum Edukacji Nauczycielskiej UWr

 

Spis treści

Zamiast wstępu

 

7

I.

Teksty

Joanna Depta-Ładak, Władysław Kubiak

Krew ratuje życie

11

Anna Rakoczy

Bezpieczeństwo moje i moich bliskich

25

Iwona Cyba, Agnieszka Imiołek, Krystyna Krawiec

Efekty działalności technicznej uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum

29

Hanna Lubczyńska

Aktywność zawodowa młodzieży

o specjalnych potrzebach edukacyjnych

33

 

Robert Pomichter

Prezentacja działalności koła fotograficznego „Pozytyw”

41

 

Anna Malinowska

Fotografowanie pozornego ruchu sfery niebieskiej

45

 

Anna Rosik, Barbara Kureń, Adriana Żywicka

Ewa Janiszewska, Justyna Kupiec

Chemia wokół nas – doświadczenia dla gimnazjalistów

53

 

Dorota Adamska, Izabela Kampczyk, Marta Mariańska

Agnieszka Ogiegło, Iwona Sznajdrowicz

Woda jako rozpuszczalnik

61

 

Aleksandra Krajewska, Anna Paszkiewicz-Jasińska

„Biologiczne ABC…” – projekt uczniowski

67

 

Helena Słowik, Joanna Łubocka

Środki dydaktyczne w nauczaniu biologii

79

 

Joanna Depta-Ładak

Cel i podstawowe zadania systemu obronnego

87

 

Agnieszka Nowicka, Anna Serwik-Mróz,

Małgorzata Skoczek-Oleszkiewicz, Barbara Templin

Korelacja techniki z innymi przedmiotami

95

 

Małgorzata Arendarczyk, Krystyna Kubów, Adam Nowak,

Elżbieta Olejarnik, Dorota Swadek-Schnajder

Procesy fizyczne i chemiczne

113

 

Mariusz Wierzchosławski

Dyfuzja i osmoza w przyrodzie

123

 

Katarzyna Cabanek

Projekt zajęć terenowych

w obrębie Książańskiego Parku Krajobrazowego

125

II.

Konteksty

Krystyna Sujak-Lesz, Andrzej Krajna, Mateusz Jurecki

Nauczanie fizyki w szkole dziś – jakie jest?

Notatki do diagnozy

153

Władysław Pierański

Edukacja menadżera wiedzy

– dydaktycznym wyzwaniem XXI wieku

159