ep 2000 1

4. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”,

Zeszyt 3-4/2001

– „II Ogólnopolskie Forum Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych”,

s. 226.

Spis treści

 

Zamiast wstępu     5

 

I. Uczniowski eksperyment przyrodniczy

 

Aleksandra Gołębiewska

Jak uczyć przyrody uczniowski eksperyment przyrodniczy     9

Piotr Kosecki

Przerwany łańcuch sortowanie odpadów jako brakujące ogniwo w systemie przerobu surowców wtórnych     13

 

Grażyna Jaromi-Wolniakowska, Krzysztof Kochan

Kolektory słoneczne zamiast węgla       23

Barbara Chojnowska

Życie i budowa pleśniaka     31

 

Danuta Buszewska

Warunki życia roślin     35

 

Mirosława Fandrejewska, Małgorzata Miękus, Leszek Nody

Monografia i monitoring rzeki Wierzyca jako model nauczania interdyscyplinarnego     39

 

II. Teksty

 

Sabina Knopik, Henryk Mielcarz

Mała Akademia Turystyczna” – po raz drugi     63

 

Ewa Gorzkowska

Tam, gdzie woda, tam rozwija się życie     83

 

Małgorzata Dobrowolska

Proste rady na odpady... i nie tylko    95

 

Alina Widelska

Środowisko, w którym żyję     111

 

Jadwiga Przybyła

Szlachetne zdrowie     121

 

Grażyna Barwinek

O programach multimedialnych     133

 

Liliana Chmura

Wśród wysokich traw afrykańskiej sawanny    137

Ewa Misztal

Wędrówka po moim mieście     145

 

III. Preteksty i konteksty

 

Maria Z. Pulinowa

O idei krajobrazu     159

 

Julita Wróbel

Chwila refleksji nad cupellus’em    165

 

Iwona Tarnawa-Januszek

Zadania dla zainteresowanych    173

 

Ewa Arciszewska

Badanie wiedzy dziecka jako metoda podnoszenia jakości               kształcenia przyrodniczego    183

 

Andrzej Krajna, Leszek Ryk, Krystyna Sujak-Lesz, Josef Trna

O osiągnięciach szkolnych uczniów inaczej    201

 

Z bibliotecznej półki

John Dewey, Myślenie konkretne i abstrakcyjne    219