ep 2000 1

3. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”,

Zeszyt 1-2/2001

– „Zajęcia terenowe. Ocenianie”,

s. 240.

 

Spis treści

 

Zamiast wstępu     5

 

I. Teksty

 

Sabina Knopik, Henryk Mielcarz

Mała Akademia Turystyczna     9

Lidia Chrapczyńska

Zajęcia terenowe w programie pracy szkoły     19

 

Danuta Maciejowska-Mias

Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów       25

Halina Krawczyk

Uwag kilka o realizacji ścieżek edukacyjnych w mojej szkole     49

 

Barbara Zajączkowska

Gratka dla Kubusia Puchatka     53

 

Aleksandra Jastrzębska-Kołodyńska

Zwiad ekologiczny     61

 

Marzanna Mastalerz

Zbieramy rośliny do zielnika     65

 

Grażyna Piotrowska

Lekcja przyrody w muzeum     69

 

Emilia Pyziak

Lekcja przyrody w oczyszczalni ścieków    73

 

Piotr Kosecki

Podaj rękę przyrodzie     75

 

Barbara Daniel

Jesienne liście     81

 

Grażyna Wróblewska-Ludwig

Zawsze losy przyrody splatają się z dziejami ludzi     89

 

Elżbieta Papieska

W miejscach najbliższych kształcenie przyrodnicze się zaczyna    105

Alina Gębarowska

Rola zajęć terenowych w nauczaniu przyrody     115

 

Ilona Osiowska

Zielony detektyw     129

 

Ewa Klęk

Rowerem do muzeum    137

 

Grażyna Włudarska

Poznajemy las i jego mieszkańców    145

 

Krystyna Napieraj

20 doświadczeń chemicznych    171

 

Joanna Kot

Czy można inaczej?    193

 

II. Konteksty

 

Iwona Majcher

Umiejętności praktyczne w programach nauczania przyrody    201

 

Beata Krywult-Szczudło

Pułapki oceniania    207

 

Jadwiga Sprysak

Rozwijanie pojęć niezbędnych w codziennym życiu    211

 

Elżbieta Malinowska

Konkurs ekologiczny. Sprawdzanie wiedzy czy umiejętności?    217

 

Beata Krywult-Szczudło

Propozycja kryteriów oceny współpracy w grupie    227

 

Ewa Arciszewska

No i co Pan na to, Panie Jerome Bruner?    229

 

III. Propozycje

 

II Ogólnopolskie Forum Nauczycieli Przyrody

Poznań, 18 września 2001 r.       235