ep 2000 1

11. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”,

Zeszyt 3-4/2004

 – „Indywidualizacja nauczania w edukacji przyrodniczej”,

s. 272.

Spis treści

Zamiast wstępu     5

I. Preteksty

Anna Olszowa

Dziecko wobec dylematów moralnych     9

II. Teksty

Maria Stachowicz-Polak

Indywidualnie, ale razem w świecie przyrody...     29

Sabina Knopik, Henryk Mielcarz

Edukacja przyrodnicza i ekologiczna w Małej Akademii Turystycznej     45

Teresa Lukosek

Lekcje o lesie     73

Jolanta Szeląg

Nasze rady na odpady     81

Alina Głowacka

Wakacje z trawami     87

Irena Boreczko-Aksiucik, Halina Mielko, Halina Kowalska,

Marzena Sienkiewicz, Tomasz Włodarczyk

Bliżej natury     95

Magdalena Ankiewicz-Kopicka, Monika Kulesza-Cisiak, Joanna Wieczorek

Wiem, co jem     105

Piotr Kosecki

Bocian biały naszym sąsiadem     119

Agnieszka Górska, Anna Nerko

Czy wiesz, czym oddychasz?     127

Lilianna Janeczek

Edukacja przyrodnicza w szkolnym kole Ligi Ochrony Przyrody     139

Magdalena Fertsch

Życie w środowisku wodnym w okolicy Skoków     145

Halina Kołaczyk

Poznajemy i chronimy las oraz jego mieszkańców     151

Bogumiła Bąk

Poznajemy las     157

Marzanna Wolska

Różnorodność ekosystemów     165

Agnieszka Karwot

Miejski Konkurs ekologiczny     173

Barbara Machuła

Moje drzewo     181

Iwona Dąbrowska, Beata Pyzik

Osobliwości przyrodnicze Puszczy Noteckiej     191

Bogumiła Bąk, Lidia Kutnowska, Dorota Bulenda

Festiwal Nauki     201

Joanna Kaszuba

Ścieżka przyrodniczo-dydaktyczna „Staw Nowokuźnicki”     211

III. Konteksty

Beata Zdrolik

Składniki żywności, czyli... co powinien wiedzieć nauczyciel przyrody

planując ciekawą lekcję      219

Z bibliotecznej półki

Przemysław Mastalerz

Łatwy, ale ważny problem strumyków i małych rzeczułek      237