SPIS TREŚCI
„KONTEKST” JAKO ELEMENT WIEDZY PEDAGOGICZNEJ NAUCZYCIELA 25
DYLEMAT PRZEDMIOTOWO-PODMIOTOWY W PRACY NAUCZYCIELSKIEJ 37
OSOBOWOŚĆ NAUCZYCIELA W PROCESIE WYCHOWANIA 38
WCHODZENIE JEDNOSTKI W KULTURĘ POPRZEZ OBOWIĄZEK SZKOLNY 49
2.1. SZKOŁA A UCZESTNICTWO W KULTURZE 49
2.2. KULTUROWY WYMIAR TREŚCI KSZTAŁCENIA 54
PROBLEMY POZNANIA UCZNIA W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI FIZYKI 65
„OBRAZ UCZNIA” W PUBLIKACJACH O CHARAKTERZE KONSTRUKCYJNO-TECHNICZNYM W LATACH 1976-1986 68
WYBRANE PROBLEMY POZNANIA UCZNIA W DYDAKTYCE FIZYKI 75
2.2. JĘZYK W NAUCZANIU FIZYKI 83
WYBRANE PRZYKŁADY DZIAŁAŃ WDROŻENIOWO-KOREKCYJNYCH NA ZAJĘCIACH Z PEDAGOGIKI 113
DOBÓR I UKŁAD TREŚCI WYKŁADU I ĆWICZEŃ Z PEDAGOGIKI 120
CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU ZAJĘĆ Z PEDAGOGIKI 124
POSŁOWIE (Robert Kwaśnica) 135