Spis treści
I.
Preteksty
Andrzej Krajna, Elżbieta Małkiewicz, Krystyna Sujak-Lesz
Wiedza potoczna ucznia i jej wykorzystanie w edukacji 13
II.
Katalog wyobrażeń uczniów o świecie społeczno-kulturowym
Katalog wyobrażeń uczniów o świecie społeczno-kulturowym
Praca zbiorowa pod red. Andrzeja Krajny i Elżbiety Małkiewicz 28
Anna Barysz, Jakub Ostropolski
Rozumienie pojęcia „lewica” przez uczniów szkoły średniej 239
Monika Budnik
Pojęcie „prawica” w rozumieniu uczniów szkoły średniej 243
Dominika Brzęczek, Konrad Czernichowski, Dominika Malcher, Monika Paradowska
Rozumienie pojęcia „tolerancja” przez młodzież 245
III.
Varia metodyczne
Poszukiwania wartości politycznych człowieka współczesnego
1.
Rafał Lach
2.
Małgorzata Mołdysz-Lach
Wolność, Równość, Braterstwo 262
3.
Rafał Brudnicki
Dialog, Skuteczność, Życie 268
Konspekty lekcji, projekty edukacyjne
z zakresu wiedzy o społeczeństwie
4.
Alicja Humeńczuk-Skrzypek
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej 273
5.
Ewa Kasprzyk
6.
Róża Płuciennik
Zjawisko międzynarodowego terroryzmu 280
7.
Joanna Piłat
In medias res, czyli jak rozpoznawać rzeczywistość współczesną i minioną przy pomocy karykatury 284
– konspekty lekcji, projekty edukacyjne
8.
Agnieszka Bugajna, Anna Charatonik, Anna Duluk, Gabriela Gratzke,
Karina Gnat-Niedoba, Monika Kopka-Jędrychowska, Ewa Spik, Ilona Wochnik-Kukawska
Wykorzystanie tekstów prasowych na zajęciach języka niemieckiego 293
Agnieszka Bugajna
Fundbüro. Meine Mütze ist verloren. Ist sie hier? 316
Anna Charatonik
Zwei Bücher und drei Hefte bitte. Wieviel kostet das? 317
Anna Duluk
Gabriela Gratzke
Was tut dir weh? Ich habe Halsschmerzen 321
Karina Gnat-Niedoba
Was möchtest du heute naschen? 324
Monika Kopka-Jędrychowska
Bitte schön? Ich möchte ein Brot 326
Ewa Spik
Ilona Wochnik-Kukawska
Fünf mal sechs durch zwei ist fünfzehn 328