ep 2000 1

2. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”,

Zeszyt specjalny

– „Nauczanie przyrody a standardy wymagań egzaminacyjnych”,

 s. 128.

Zamiast wstępu

5

 

I. Wykłady

 

 

Ewa Arciszewska

Co zamierza Ministerstwo Edukacji Narodowej w zakresie edukacji przyrodniczej?

9

Stanisław Dylak

Konstruktywizm jako obiecujaca perspektywa kształcenia nauczycieli

15

Andrzej Krajna, Krystyna Sujak-Lesz

Zagadnienie języka w nauczaniu przyrody

35

Jadwiga Jastrząb

Dostosowanie wymagań szkolnych do możliwości uczniów

ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

49

Bolesława Kasprowicz-Kielich

Czym jest standard?

67

 

II. Relacje z warsztatów

 

 

Elżbieta Malinowska, Ryszard Nych

Formułowanie celów nauczania i konstruowanie zadań sprawdzających zgodnych ze standardami egzaminacyjnymi

73

Elżbieta Polańska, Adam Hibszer

Standard wymagań egzaminacyjnych a nauczanie przyrody

97

Zofia Sujak-Kałuszyńska, Janina Żyromska

Wymagania szkolne a możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Relacja z warsztatów

107

Agnieszka Kozłowska-Rajewicz, Halina Kostecka-Bernacka

Warsztat doradcy metodycznego przyrody

115

Krystyna Chmieleńska, Aleksandra Gołębiewska, Ewa Pawlak-Osomańska, Bożena Śniadek, Jolanta Wach

Nauczanie przyrody a standardy wymagań egzaminacyjnych

123

 

 

Lista uczestników Konferencji naukowo-metodycznej "Nauczanie przyrody a standardy wymagań egzaminacyjnych"

127