ep 2000 1

17. „Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej”,

Zeszyt 3-4/2007

– „Wiedza przyrodnicza a życie codzienne”,

s. 238.

Spis treści

Zamiast wstępu     5

I. Preteksty

Bogdan Skwarzec

Geochronologia izotopowa - datowanie szczątków skamielin     9

Krzysztof Kabat

Woda i węgiel w przyrodzie oraz ich konfiguracja geometryczna     25

Ewa Arciszewska

O wiedzy spontanicznej w procesie komunikowania się     41

II. Teksty

Anna Żak

Ptaki Wrocławia. Scenariusz zajęć w grupie sześciolatków     61

Danuta Bruździńska, Edyta Liberda

Bliskie spotkania pierwszego stopnia czyli szlakiem drzew,

krzewów i krzewinek najbliższej okolicy     75

Aleksandra Piątek

Jak rozmieszczony jest ładunek na przewodniku?

- przydatność zdobytej wiedzy w życiu codziennym     99

Małgorzata Połczyńska

W rezerwacie przyrody     109

Maria Stachowicz-Polak

Uprawianie ekologii może stać się modą…

- interdyscyplinarny scenariusz projektu edukacji przyrodniczej

dla zrównoważonego rozwoju w środowisku lokalnym     119

Magdalena Ankiewicz-Kopicka, Monika Kulesza-Cisiak

Tworzywa sztuczne wokół nas     143

Sabina Knopik, Henryk Mielcarz

Wyruszam na szlak z bagażem wiedzy przyrodniczej

Scenariusz zajęć przyrodniczych w terenie

w ujęciu konstruktywistycznym     153

III. Konteksty

Iwona Majcher, Anna Kossobucka

Klucze dydaktyczne – klucze do przyrody     181

Marta Borończyk, Elżbieta Deja, Joanna Dul, Magdalena Janecka,

Elwira Kaczmarek, Paulina Kamińska, Aleksandra Karbowniczak,

Katarzyna Kęsy, Lidia Kołodziejska, Andrzej Łukasik, Dorota Majewska,

Arkadiusz Suder, Małgorzata Turowska

Edukacja ekologiczna w programach nauczania

geografii i przyrody     187

IX Ogólnopolskie Forum

Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych

(Kraków, 20-21 września 2008 r.)

Władysław Błasiak

Słońce i my     215